Як налагодити конструктивний діалог із ким завгодно: чотири принципи. Блог Наталії Тарченко

Як налагодити конструктивний діалог із ким завгодно: чотири принципи. Блог Наталії Тарченко
Рубрика: Без рубрики
Автор:
18.12.2019
3228
Час читання: 3 минуты

Ненасильницьке спілкування — це створення нової культури комунікації, в основі якої лежить співпраця

Всі ми кілька разів на день емоційно пояснюємо дітям, рідним, колегам, чому треба зробити так, як ми вважаємо за потрібне. Часто це призводить до нерозуміння і навіть агресії. Я довго шукала спосіб, який допоможе перетворити будь-яку розмову на конструктивний діалог. Відповіддю став метод ненасильницького спілкування.

Спершу мені здавалося, що ненасильницьке спілкування (ННС) — це вміння переконати всіх у своїй правоті за допомогою приємних слів без криків і істерики, щоб в результаті все вийшло, як я хочу. Але глибина методу полягає якраз в тому, що ти не обов’язково виграєш суперечку. Виявляється, ніхто не повинен нікого “замочити”. Замість цього ви ставите себе на місце опонента, намагаєтеся зрозуміти його емоції і потреби, потім озвучуєте свої потреби і в підсумку разом знаходите рішення. наприклад:

“Скільки можна спізнюватися! Ти всіх нас підвів!”

або

“Ти запізнилася на 40 хвилин, я розгублений, коли не знаю, скільки ще тебе чекати. Ми не могли почати нараду. А мені потрібно планувати свій день, в наступний раз попередь заздалегідь, будь ласка”.

Ці два висловлювання проілюструють 4 головних принципи ненасильницького спілкування.

Спостереження. У будь-якій ситуації ви спершу спостерігаєте і озвучуєте, що бачите, але ні в якому разі не оцінюєте. “Скільки можна спізнюватися!” — це оцінка. “Ти запізнився на 40 хвилин” — це констатація факту, як і “Я просив помити посуд, але тарілки досі брудні”.

Почуття. Ми звикли приховувати свої почуття, але часто саме в них корінь конфлікту. Опонент, та й ви самі, можете не розуміти, чому так поводитеся. Метод ННС вчить не боятися озвучувати свої переживання. Наприклад: “Я розгублений, коли не знаю, скільки ще тебе чекати”, “Я серджуся, коли ти не виконуєш свої обіцянки”.

Потреба. Поведінка людини базується на потребах. Вони стоять за будь-якою нашою дією. А конфлікти трапляються, коли ці потреби не задоволені. Базові потреби у всіх людей однакові — безпека, увага, потреба бути ефективним, почутим і так далі. Тож наступний крок — озвучте свою потребу.

Прохання. Завершити комунікацію варто чітким проханням, а не жорсткою вимогою. “Наступного разу, будь ласка, попереджай заздалегідь” замість “Ти зобов’язаний звітувати про кожен свій крок”.

Ми звикли приховувати свої почуття, але часто саме в них корінь конфлікту

Основоположник ННС Майкл Розенберг називає таку комунікацію мовою життя, мовою потреби. Такий підхід допомагає усвідомити, як ми часом агресивно висловлюємо свої думки, і навчитися слухати інших. Ми не йдемо на поводу у автоматичних реакцій, не кидаємося звинуваченнями та образами, а намагаємося відчути людини і встановити з нею зв’язок. Це зовсім інший рівень спілкування. І важливо почати практикувати його якомога раніше, щоб уникнути непотрібних, а часом і руйнівних конфліктів у майбутньому.

Метод ННС набуває популярності у всьому світі, і Україна не виняток. Вчителі вже починають використовувати метод ненасильницького спілкування в комунікації з учнями. Другий крок — навчити цьому дітей. Під час навчання персоналу нашої школи експерт з ненасильницької комунікації Ева Рамбала розповідала, що в Угорщині є кілька навчальних закладів, де двічі на тиждень у дітей проходять уроки з медіації конфліктів. Учням допомагають розпізнавати емоції, виявляти потреби і так далі.

Нещодавно я стала свідком ситуації: двоє хлопчиків сиділи в бібліотеці, один намагався зосередитися і читати книгу, а другий чіплявся до нього. Зазвичай в такий момент діти або ображаються і плачуть, або починають штовхатися і хтось отримує в ніс. Я була здивована, коли почула: “Ти мене відволікає. Я серджуся і вже дуже хочу тебе вдарити”. Завдяки прикладу наших вчителів діти починають використовувати прийоми ненасильницького спілкування і вчаться комунікувати на рівні дорослих.

Щоб побачити результати цього методу, потрібен час. Це не та ситуація, коли купив кондиціонер і тепер в приміщенні завжди буде приємна температура. Ненасильницьке спілкування — це гра в довгу, це створення культури і нового середовища. Останні століття люди розвивалися в постійній боротьбі за виживання. Але прийшов час зробити крок вперед. І чим більше буде ненасильницької комунікації, тим швидше цивілізація перейде на новий рівень — рівень співпраці.

Джерело: Журнал НВ

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу DEC life school

Більше новин тут

Політика конфіденційності

Ваша конфіденційність дуже важлива для нас. Ми хочемо, щоб Ваша робота в Інтернет по можливості була максимально приємною і корисною, і Ви абсолютно спокійно використовували найширший спектр інформації, інструментів і можливостей, які пропонує Інтернет.

Особиста інформація Членів, зібрана при реєстрації (або в будь-який інший час) переважно використовується для підготовки Продуктів або Послуг відповідно до Ваших потреб. Ваша інформація не буде передана або продана третім сторонам. Однак ми можемо частково розкривати особисту інформацію в особливих випадках, описаних в «Згоду з розсилкою»

Які дані збираються на сайті

При добровільної реєстрації на отримання розсилки ви відправляєте своє Ім'я та E-mail через форму реєстрації.

З якою метою збираються ці дані

Ім'я використовується для звернення особисто до вас, а ваш e-mail для відправки вам листів розсилок, новин, корисних матеріалів, комерційних пропозицій.

Ваші ім'я та e-mail не передаються третім особам, ні за яких умов крім випадків, пов'язаних з виконанням вимог законодавства.

Ви можете відмовитися від отримання листів розсилки і видалити з бази даних свої контактні дані в будь-який момент, клікнувши на посилання для відписки, присутню в кожному листі.

Як ці дані використовуються

За допомогою цих даних збирається інформація про дії відвідувачів на сайті з метою поліпшення його змісту, поліпшення функціональних можливостей сайту і, як наслідок, створення якісного контенту і сервісів для відвідувачів.

Ви можете в будь-який момент змінити налаштування свого браузера так, щоб браузер блокував всі файли або оповіщає про відправку цих файлів. Врахуйте при цьому, що деякі функції і сервіси не зможуть працювати належним чином.

Як ці дані захищаються

Для захисту Вашої особистої інформації ми використовуємо різноманітні адміністративні, управлінські та технічні заходи безпеки. Наша Компанія дотримується різних міжнародних стандартів контролю, спрямованих на операції з особистою інформацією, які включають певні заходи контролю щодо захисту інформації, зібраної в Інтернет.

Наших співробітників навчають розуміти і виконувати ці заходи контролю, вони ознайомлені з нашим Повідомленням про конфіденційність, норм та інструкцій.

Проте, не дивлячись на те, що ми прагнемо убезпечити Вашу особисту інформацію, Ви теж повинні вживати заходів, щоб захистити її.

Ми настійно рекомендуємо Вам вживати всіх можливих заходів обережності під час перебування в Інтернеті. Організовані нами послуги і веб-сайти передбачають заходи щодо захисту від витоку, несанкціонованого використання і зміни інформації, яку ми контролюємо. Незважаючи на те, що ми робимо все можливе, щоб забезпечити цілісність і безпеку своєї мережі і систем, ми не можемо гарантувати, що наші заходи безпеки допоможуть запобігти незаконний доступ до цієї інформації хакерів сторонніх організацій.

У разі зміни цієї політики конфіденційності ви зможете прочитати про ці зміни на цій сторінці або, в особливих випадках, отримати повідомлення на свій e-mail.

Відмова від відповідальності

Відповідно до чинного законодавства, Адміністрація відмовляється від будь-яких запевнень і гарантій, надання яких може іншим чином матися на увазі, і відмовляється від відповідальності щодо Сайту, Вмісту та їх використання.

Ні за яких обставин Адміністрація Сайту не буде нести відповідальності ні перед якою стороною за будь-якої прямої, непрямої, особливий або інший непрямий збиток в результаті будь-якого використання інформації на цьому Сайті або на будь-якому іншому сайті, на який є посилання з нашого сайту, виникнення залежності, зниження продуктивності, звільнення або переривання трудової активності, а також і відрахування з навчальних закладів, за будь-яку упущену вигоду, припинення господарської діяльності, втрату програм або даних у ваших інформаційних системах чи іншим чином, що виникли в зв'язку з доступом, використанням або неможливістю використання Сайту, Вмісту або будь-якого пов'язаного інтернет-сайту, або непрацездатністю, помилкою, недоглядом, перебоєм, дефектом, простоєм в роботі або затримкою в передачі, комп'ютерним вірусом або системним збоєм, навіть якщо адміністрація буде явно повідомлено про можливість такого збитку.

Користувач погоджується з тим, що всі можливі суперечки будуть вирішуватися за нормами права. Користувач погоджується з тим, що норми і закони про захист прав споживачів не можуть бути застосовані до використання їм Сайту, оскільки він не робить відплатних послуг.

Використовуючи даний Сайт, Ви погоджуєтесь з «Відмовою від відповідальності» і встановленими Правилами і приймаєте всю відповідальність, яка може бути на Вас покладена.

Згода з розсилкою

Заповнюючи форму на нашому сайті- ви погоджуєтеся з нашою політикою конфіденційності. Також ви погоджуєтеся з тим, що ми маємо право розголошувати ваші особисті дані в наступних випадках:

1) З Вашої згоди: У всіх інших випадках перед передачею інформації про Вас третім сторонам наша Компанія зобов'язується отримати Ваше явне згоду. Наприклад, наша Компанія може реалізовувати спільну пропозицію або конкурс з третьою стороною, тоді ми попросимо у Вас дозвіл на спільне використання Вашої особистої інформації з третьою стороною.

2)Компаніям, працюючим від нашого особи: Ми співпрацюємо з іншими компаніями, які виконують від нашого особи функції бізнес підтримки, в зв'язку з чим Ваша особиста інформація може бути частково розкрита. Ми вимагаємо, щоб такі компанії використовували інформацію тільки з метою надання послуг за договором; їм забороняється передавати цю інформацію іншим сторонам в ситуаціях, відмінних від випадків, коли це викликано необхідністю надання обумовлених послуг. Приклади функцій бізнес підтримки: виконання замовлень, реалізація заявок, видача призів і бонусів, проведення опитувань серед клієнтів і управління інформаційними системами. Ми також розкриваємо узагальнену неперсоніфіковану інформацію при виборі постачальників послуг.

3)Дочірнім і спільним підприємствам: Під дочірнім або спільним підприємством розуміється організація, не менше 50% пайової участі якої належить Компанії. При передачі Вашої інформації партнеру по дочірньому або спільному підприємству наша Компанія вимагає не розголошувати цю інформацію іншим сторонам в маркетингових цілях і не використовувати Вашу інформацію будь-яким шляхом, що суперечить Вашим вибором. Якщо Ви вказали, що не хочете отримувати від нашої Компанії будь-які маркетингові матеріали, то ми не будемо передавати Вашу інформацію своїм партнерам по дочірнім та спільним підприємствам для маркетингових цілей.

4)На спільно позиціонуються або партнерських сторінках: Наша Компанія може ділитися інформацією з компаніями-партнерами, разом з якими реалізує спеціальні пропозиції і заходи щодо просування товару на спільно позиціонуються сторінках нашого сайту. При запиті анкетних даних на таких сторінках Ви отримаєте попередження про передачу інформації. Партнер використовує будь-яку надану Вами інформацію відповідно до власного повідомленням про конфіденційність, з яким Ви можете ознайомитися перед наданням інформації про себе.

5) При передачі контролю над підприємством: Наша Компанія залишає за собою право передавати Ваші анкетні дані в зв'язку з повною або частковою продажем або трансфертом нашого підприємства або його активів. При продажу або трансферт бізнесу наша Компанія надасть Вам можливість відмовитися від передачі інформації про себе. У деяких випадках це може означати, що нова організація не зможе далі надавати Вам послуги або продукти, раніше надані нашою Компанією.

6) Правоохоронним органам: Наша Компанія може без Вашого на те згоди розкривати персональну інформацію третім сторонам по кожній із наступних причин: щоб уникнути порушень закону, нормативних правових актів або постанов суду; участь в урядових розслідуваннях; допомога в запобіганні шахрайства; а також зміцнення або захист прав Компанії або її дочірніх підприємств.

Вся особиста інформація, яка передана Вами для реєстрації на нашому сайті, може бути в будь-який момент змінена або повністю вилучена з нашої бази з Вашого запиту. Для цього Вам необхідно зв'язатися з нами будь-яким зручним для Вас способом, використовую контактну інформацію, розміщену в спеціальному розділі нашого сайту.

Якщо Ви захочете відмовитися від отримання листів нашої регулярної розсилки, ви можете це зробити в будь-який момент за допомогою спеціального посилання, яка розміщується в кінці кожного листа.